همشهری آنلاین: مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد که ایران بیشترین آثار را در زمینه‌های مختلف قرآنی دارد و اتهام کم‌توجهی شیعه به قرآن بی‌پایه و اساس است.

به گزارش ایکنا، احمد مسجد جامعی در همایش یاسین در آینه معرفت قرآنی، گفت: بعضاً این فکر وجود دارد و یا بیان می‌شود که در میان پیروان مکتب اهل بیت، توجه به ساحت قرآن کریم نسبت به سایر گروه‌های اسلامی کمتر است.

وی ادامه داد: این مسئله بیان می‌شود که توجه به روایات اهل بیت (ع) باعث شده تا شیعه کمتر به قرآن توجه داشته باشد که من می‌خواهم با زبان آمار مطالبی را بگویم که قابل خدشه نیست و اینکه در حوزه قرآن چقدر توجه داشته‌ایم.

مسجد جامعی اظهار کرد: در مجموعه آثار منتشر شده در زمینه قرآن در میان همه کشورهای اسلامی بیشترین آثار منتشره مخصوص ایران بوده است یعنی همین کشوری که مهد اهل بیت است و حتی در هنرهای قرآنی نیز این مسئله با فاصله معناداری دیده می‌شود و شما به هر موزه‌ای در عالم سر بزنید حتما قرآن‌هایی به خط و تذهیب هنرمندان ایرانی و جود دارد و یکی از گنجینه‌های معتبر نمونه‌هایی است که در این موزه‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: در ایران نیز بیشترین آثار مربوط به تهران و بعد قم بوده است که اگر به شمارش همین آراء توجه داشته باشیم سستی این سخن معلوم می‌شود که نه تنها منافاتی میان علاقه مردم با معارف اهل بیت و قرآن در کنار یگدیگر وجود دارد و قرآن و سیره اهل بیت (ع) در راستای تکمیل یکدیگر هستند و اتفاقات نشر و کتاب گویای این مطلب است.

کد خبر 320891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha